Samtaler i vuggestuen 2023

Som forældre i Børnenes Idrætshus vil du bliver inviteret til følgende samtaler;

• Vuggestuesamtale: Denne samtale foregår før dit barn starter i vuggestue. Her får  du mulighed at fortælle om dit barn, aftale opstart/indkøring og høre om vores pædagogik, samt hvilket information- og serviceniveau du kan forvente hos os i vuggestuen.

• 2 års Trivselssamtale: Denne samtale foregår når dit barn er 2 år. Her taler vi om dit barns generelle udvikling udfra det udviklingsvurderings "redskab" vi bruger i Solrød kommune. I forlængelse af det, taler vi om, hvordan vi kan samarbejde om dit barns fortsatte udvikling.

• Børnehavesamtale: Denne samtale foregår ca. én måned før dit barn starter i børnehave, med en medarbejder fra dit barns kommende team. Her taler vi om hvordan overgangen fra vuggestue til børnehave skal være for dit barn, aftaler opstart/indkøring og vi fortæller om vores pædagogik. Vi taler også om hvilke ændringer der er forbundet med overgang fra vuggestue til børnehaven i forbindelse med information- og serviceniveau du kan forvente hos os i børnehaven.