Velkommen

insekter

Børnehaveafdelingen er indrettet med 4 Teams á 2 grupperum. Teamet deler 2 grupperum, et fælles badeværelse, fælles arealer og fælles garderobe.

2 af vores Teams ligger i Hus 1 og 2 Teams ligger i Hus 2.

Hvert Team tilrettelægge aktiviteter hvor børnene aldersopdeles et par gange om ugen, således alle børn til gode ses i forhold til deres alder og udviklingsniveau.

Vores børnehaveafdeling er yderligere delt op i Hus 1 og Hus 2 - dvs. at de 2 Teams der er i Hus 1 samarbejder ift. deres kommende sfo/skolebørn og det samme gør de 2 Teams i Hus 2.

Hvert Team har en kapacitet på 30-39 børn og 5 voksne - som er dem I som forældre vil skulle forholde jer til i det daglige.

Alle vores grupperum er indrettet med møbler der nemt kan flyttes, så vi kan være aktive med børnene. Udover grupperum har vi en Multisal, hvor der er plads til at udfolde sig. I multisalen er der en klatrevæg, mulighed for forhindringsbane, et sanserum og ydermere et interaktivt gulv i den ene halvdel af salen.

Vi har et værksted som bruges til at arbejde med både kreative opgaver og science projekter, et bibliotek og pædagogisk køkken. Disse lokaler kan alle bookes af de forskellige Teams. Sidst men ikke mindst skal nævnes vores dejlige store legeplads med masser af træer og buske, mudderkøkken, udelokale og bålhus, som sikre gode legemiljøer for børn i mindre grupper.

Vores børnehave Teams har én hel dag om ugen i Solrød Idrætscenter - vi tager på ture ud af huset hvor nærmiljøet bliver til en del af vores "legeplads".

Fra oktober-marts hvor vi typisk har flere børn, bruger vi vores uderum aktivt. Hvert Team har ude uge én gang hver 4. uge.

Fra januar- marts sikre vi brobygning for de børns som skal på de to lokale skoler, således de børn som skal på samme skole, lærer hinanden at kende. Vi arbejdet med materialet den gode overgang som I kan læse mere om under punktet "pædagogik".