Samtaler i børnehaven 2023

Som forældre i Børnens Idrætshus kan du forvente, at blive tilbudt følgende samtaler:

• Trivselssamtale: Denne samtale foregår når dit barn har gået i børnehaven i 3-4 måender. Her taler vi om dit barns opstart og generelle trivsel i børnehaven. Vi taler om resultatet af den sprogvurdering vi laver på alle børn når de er 3 år i Solrød kommune. I forlængelse af det, taler vi også om, hvordan vi kan samarbejde om dit barns fortsatte udvikling.

• Skoleforberedende samtale: Denne samtale foregår inden skoleindskrivning, som hver år i november. Til samtalen, taler vi om dit barns udvikling ud fra det vurderingsredskab vi bruger i Solrød kommune. Vi taler om hvordan vi arbejder med skolegruppen i overensstemmelse med Dannelsesstrategien i Solrød kommune og om hvordan vi kan samarbejde om dit barns fortsatte udvikling frem til sfo start.